Afspraken maken en bellen met vragen – Huisartsenpraktijk Caljouw – Ridderkerk
Header afbeelding
Huisartsenpraktijk Caljouw
Prinses Margrietstraat 48 2983 EH
Ridderkerk
Spoed keuze 1

Afspraken maken en bellen met vragen

Afspraken maken:

U kunt telefonisch een afspraak maken tot 11:30 uur. Na 11:30 uur maken wij geen afspraken meer en wordt u gevraagd de volgende werkdag weer terug te bellen. Via de app UwZorgOnline kunt u 24/7 een afspraak inplannen bij de huisarts of assistente. Wij adviseren hiervoor wel de triagetool te doorlopen. In geval van spoed is de praktijk elke dag van 8 tot 17 uur telefonisch te bereiken. Kies voor optie 1 in ons keuzemenu.

Wilt u graag een afspraak voor een andere dag? Houdt er dan rekening mee dat wij u alleen een afspraak tussen 8 uur en 09:30 uur kunnen aanbieden. De overige plekken houden wij vrij voor de dag zelf. Wilt u liever een afspraak later dan 09:30 uur op een andere dag dan dat u belt? Dan kunt u het best de dag waarop u de afspraak wilt vroeg in de ochtend bellen.

Wegblijftarief:

Het kan voorkomen dat u door omstandigheden niet op uw afspraak kunt komen. Als u ons dit tijdig laat weten is dat ook helemaal geen probleem. Wij vinden het wel vervelend als een patiënt, zonder geldige reden niet naar de afspraak komt, zeker als dit vaker gebeurt.

Met ingang van 1 oktober 2023 voeren wij daarom, op advies van de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV), een wegblijftarief in. Als er geen duidelijke reden is voor wegblijven brengen wij dit tarief in rekening. Dit tarief is gesteld op €15,00 voor een consult tot 20 minuten en €25,00 voor een consult langer dan 20 minuten.

Een wegblijftarief wordt niet vergoed door de zorgverzekering. Wij sturen u hiervoor een rekening.

Bellen met vragen en verzoeken:

Wij vragen u vriendelijk zoveel mogelijk in de ochtend te bellen met al uw vragen en verzoeken. Op deze manier kunnen wij uw zorgvraag dezelfde dag beantwoorden. Wanneer u in de middag met vragen belt dan kan het zijn dat u pas de volgende werkdag weer contact met ons kunt opnemen voor het antwoord.

Wist u dat u ook online via uw patiëntenportaal of de app UwZorgOnline 24/7 vragen kunt stellen aan de huisarts, praktijkondersteuner of de assistente? U krijgt dan, wanneer de praktijk geopend is, dezelfde dag antwoord. Kijk voor meer informatie op: UwZorgOnline.

Afhalen van verwijsbrieven of bloedprikformulieren:

De balie is dagelijks geopend van 08:00 uur tot 17:00 uur, met uitzondering van de pauzes (9:30-10 uur en 12:30-13:00 uur).